Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تولید داخلی یعنی بومی سازی و رونق تولید و ایجاد اشتغال و تولید انیمیشن چند سالی است که در کشور شتاب گرفته و جوانان بسیار مستعدی را به سوی خود جذب کرده است.

فصل پاییز آغاز رویشی دوباره برای سوژه پردازی و تولید پویانمایی‌های مرکز صبا است به طوری که این مرکز برای سه ماهه فصل برگ ریزان، تعداد ۱۴ پویانمایی خود را برای نمایش به شبکه‌های مختلف پیشنهاد و ارسال کرده است که در ادامه به معرفی ۱۴ پویانمایی می پردازیم:

روباه و خروس
از قدیم روباه نماد مکر و حیله و دسیسه‌چینی بوده و خروس نماد سحرخیزی، تدبیر و خانواده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا این دو حیوان نمادین در ادبیات کهن و فولکلور ایران دستمایه ساخت پویانمایی روباه و خروس شده است و کنار هم ماجرا‌های شیرین و با نمکی را خلق کرده‌اند که خردسالان می‌توانند با تماشای این پویانمایی بخندند و از تماشای آن لذت ببرند. این مجموعه پویانمایی روایت بصری از کشمکش‌ها و تقابل همیشگی روباه و خروسی است که بدون گفت و گو و مبتنی بر رویداد‌ها و اتفاقات بامزه ساخته شده است. خروس به همراه خانواده‌اش در یک مزرعه زندگی می‌کند و در همسایگی آن‌ها یک روباه حیله‌گر درصدد آسیب رساندن به آنهاست. مجموعه کارتونی روباه و خروس به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بابک و بهنود نکویی برای گروه خردسال تولید می‌شود.

نقاش کوچولو ۳
نقاش کوچولو هر روز به جنگلی که خودش نقاشی کرده سر می‌زند و در آنجا با حیوانات جنگل بازی می‌کند یا برایشان نقاشی‌های جدید می‌کشد. نقاش کوچولو، پسر خردسالی است که در دنیای کودکانه و زیبایی نقاشی‌های خودش به بازی مشغول است. او جنگلی کودکانه پر از حیوانات کوچک و بزرگ نقاشی کرده و در هر قسمت از این مجموعه با اتفاقاتی کودکانه با این حیوانات هم‌بازی می‌شود. داستان ساده مجموعه «نقاش کوچولو» نگاه یک خردسال به دنیای اطرافش است که خلاقیت و نوآوری را در وجود او شکوفا می‌کند. این مجموعه به تهیه‌کنندگی استودیوی فیلم فریم و کارگردانی بابک نظری برای گروه خردسال در قسمت‌های ۱۲ دقیقه‌ای تولید می‌شود.


مثل نامه
دو کلام حرف حساب رو می‌گویند «ضرب‌المثل!» شانه به سر یا همان هُدهُد‌دانا به همراه دستیارش زاغوی شیطون و بازیگوش در هر قسمت، داستانی جذاب از قصه‌های کهن را روایت می‌کند و سرانجام این قصه‌ها، به گفتن یک ضرب‌المثل ختم می‌شود. معمولا نصیحت شدن برای هیچ‌کس جذاب نیست؛ اما ضرب‌المثل‌ها، سخنانی هستند که با وجود پندآموز بودن، برای شنونده جذابیت هم داشته و حس نصیحت شدن ندارند. پشت هرکدام از این سخنان، یک دنیای داستانی وجود دارد؛ قصه عبرت آموزی که باعث می‌شود تا ضرب‌المثل‌ها سینه به سینه و نسل به نسل توسط نقالان و شاعران به آیندگان منتقل شود. مجموعه «مثل‌نامه» به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری حور و کارگردانی مهدی کیانی‌انبوهی و مهدی حیدریان برای گروه سنی کودک و نوجوان در قسمت‌های ۱۲ دقیقه‌ای تولید شده است.

مهارت‌های زندگی
دانا، پسربچه‌ای است که در یک خانواده فرهنگی و متوسط به همراه خواهر، مادر، پدر، پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند. در مقابل خانه آن‌ها مجتمع بزرگی قرار دارد که خانواده‌های متعددی در آن زندگی می‌کنند و به همین دلیل مسائل گوناگونی اتفاق می‌افتد. مهارت‌های مورد نیاز برای زندگی اجتماعی و نکات مربوط به آداب معاشرت، مسائلی است که هر فردی باید در زندگی آن را فرا بگیرد تا بتواند زندگی خوبی در کنار دیگر مردم داشته باشد. مطالبی مثل آموزش مهارت همدلی با دیگران و درک مشکلات آنها، مهارت در حل مسائل و مشکلات مربوط به خودمان، فراگیری مهارت تصمیم‌گیری، مهارت در خودآگاهی، مهارت در برقراری ارتباط با دیگران و کنار آمدن با شرایط، مهارت در مقابله با نگرانی‌ها و بسیاری از مهارت‌های دیگر که لازمه یک زندگی آرام و رو به رشد است. مجموعه «مهارت‌های زندگی» به کارگردانی فرخ یکدانه، ارشاد رهبر، مهراب ناصری و تهیه‌کنندگی شهاب کسرایی و رضا تقدسی برای گروه سنی کودک تولید می‌شود.

موزه
اثر پویانمایی «موزه ۲» مجموعه استاپ موشنی درباره سه دزد موش نما (رئیس، مهندس و کاپیتان) است که می‌خواهند از موزه شهر، اجناس با ارزش تاریخی را سرقت کنند. آن‌ها اطلاعات مورد نیاز درباره اجناس تاریخی ایران را از رایانه‌ای به نام پت پت می‌گیرند. کارکنان موزه (جوان، فندق و شمد) همیشه مراقب موزه هستند و نمی‌گذارند دزد‌ها به مقصود خود برسند. از طرف اداره‌کل موزه‌ها کارآگاهی مامور حفاظت و حراست از موزه می‌شود. مجموعه پویانمایی موزه ۲ برای گروه سنی کودک و نوجوان به کارگردانی آبتین یغماییان و تهیه‌کنندگی بهروز یغماییان تولید می‌شود.

کی میگه ریاضی سخته؟
سریال «کی میگه ریاضی سخته» نام مجموعه‌ای آموزشی است که با زمان متوسط هشت دقیقه‌ای ساخته شده است. در این مجموعه از تلفیق تکنیک موشن‌گرافیک با شخصیت‌های سه‌بعدی استفاده شده است. موجز بودن و سادگی مینی‌مالیستی موشن‌گرافیک کمک کرده است تا روند آموزش مباحث ریاضی آن که براساس آخرین روش‌های آموزش ریاضیات شکل گرفته‌اند آموزش داده شود. پویانمایی «کی میگه ریاضی سخته؟» به تهیه‌کنندگی رضا تقدسی و کارگردانی فرانک زحلی در قسمت‌های هشت دقیقه‌ای تولید می‌شود.

گولوبولا ۲
ویروس و باکتری، دشمنان دیرینه گلبول‌های بدن انسان، از هر فرصتی برای حمله استفاده کرده به بدن حمله می‌کنند. در این میان، رئیس‌پلیس شهر نیز بیکار نمانده و سعی در دستگیری آن‌ها می‌کند. او با فرمان مغز به سمت ویروس یا باکتری رفته و با آن مبارزه می‌کند. «گولوبولا» یک مجموعه آموزشی است که در ظاهری شاد و فانتزی اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه بدن انسان، برخی بیماری‌ها، دارو‌ها و نحوه استفاده از دارو‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد. به کمک این مجموعه، می‌آموزیم که به عنوان مثال، در صورت استفاده از دارو‌های منقضی شده یعنی دارو‌هایی که تاریخ مصرف آن‌ها به اتمام رسیده یا واکسن‌های تقلبی، بدنمان را دچار چه مشکلاتی خواهیم کرد. مجموعه گولوبولا به تهیه‌کنندگی بابک نظری، کارگردانی اشکان شیرمحمدی و نویسندگی حمید برزگر تولید می‌شود.

شکرستان ۴
پویانمایی «شکرستان» بیش از صد شخصیت دارد. همه داستان‌های این سریال در یک شهر قدیمی و خیالی روی می‌دهد. هر قسمت، داستانی مجزا دارد که مردم شکرستان بنا به نیاز‌های دراماتیک هر قصه، در هر قسمت نقشی متفاوت برعهده می‌گیرند و داستان را رقم می‌زنند. قصه‌ها بر اساس داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانه ایرانی- شرقی انتخاب شده و سپس با رویکردی مدرن به رشته تحریر درآمده‌اند. در این شهر قدیمی و داستانی، هیچ‌کس در جایگاه خود نیست و تلاش شده با تغییر شکل تصویری و دراماتیک، شیوه‌ای اتخاذ شود که کوچک و بزرگ پس از خندیدن به طنز داستان‌ها، عمیقاً به فکر فرو روند و رفتار‌های اجتماعی و فرهنگی خود را بازنگری کنند. مجموعه «شکرستان» به کارگردانی سعید ضامنی و بابک نظری و عباس جلالی یکتا و تهیه‌کنندگی مسعود صفوی تولید می‌شود.

‌کمیک‌موشن شاهنامه
مجموعه کمیک‌موشن شاهنامه براساس شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی و روایت تصویر از این مجموعه حماسی از ابتدای شاهنامه و پادشاهی کیومرث شروع و با موضوعاتی همچون ظهور و سقوط ضحاک، جنگ منوچهر با سلم و تور، زال و تولد رستم و در ادامه هفت‌خوان و سپس مرگ سهراب و داستان سیاوش ادامه پیدا می‌کند. این اثر با تکنیک کمیک موشن و در ۴۵ قسمت به تهیه‌کنندگی مجید اسماعیلی و کارگردانی وحید چالاک تولید شده است.

کی خان
این مجموعه پویانمایی به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر کساوندی و به قلم خانم گلزار رضوی به رشته تحریر درآمده درباره پسر نوجوانی است که به دلیل مشکل برادرش تصمیم می‌گیرد با توزیع کنندگان مواد مخدر روانگردان در مدارس، دانشگاه‌ها و حومه شهر مبارزه کند. تخصص او در حوزه رباتیک است. به همین سبب لباسی طراحی می‌کند که ظاهری متفاوت دارد و با این لباس و با همکاری پلیس به مبارزه با قاچاقچیان می‌پردازد.

هالاباما
مجموعه انیمیشن «هالاباما» به تهیه کنندگی بابک نظر و کارگردانی سلمان طاهری در قسمت‌های ۵ دقیقه‌ای با تکنیک کات اوت ساخته شده است. داستان این مجموعه با هدف ترویج اخلاق فاضله و ترویج روحیه فعالیت‌های گروهی و نشاط برای گروه سنی کودک نوشته شده است.

داستان‌ها در جنگلی به نام «هالاباما» اتفاق می‌افتد که در آن حیوانات به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند. در این جنگل از جنگ و  خشونت خبری نیست. شیر، فیل، خرگوش و گورخر در کنار هم هستند و اوقاتشان را با تفریح و بازی می‌گذرانند. در هر قسمت از این مجموعه حیوانات با اتفاقی مواجه می‌شوند که پایه بسیاری از اتفاقات طنز و شیرین جدید می‌شود.این انیمیشن هیچگونه نریشن و دیالوگی ندارد و فضایی شبیه به «تام و جری» دارد.

از دیگر تولیدات مرکز صبا به در پاییز امسال که به شبکه‌های مختلف تلویزیونی پیشنهاد شده است می‌توان به پویانمایی‌های «کودکانه»، «قاصدک» و «همه جوره ماجرا» اشاره کرد.

گزارش از الهام قبادی 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است

کارکرد تیتراژ چیزی شبیه به جلد کتاب است که طراحش تلاش می‌کند با انتخاب عناصر، فرم‌ها و چینش‌ها با کمک گرافیک و موسیقی مخاطب یک اثر را در جریان موضوع قرار دهد. شرایطی که گاهی بسیار نکته‌سنج، اندیشمندانه و حساب‌شده پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد و گاهی هم به قدری سردستانه و از روی ادای یک تکلیف اجباری ساخته می‌شود که بیننده را از اساس از یک اثر تصویری دور می‌کند.

آنچه بهانه‌ای شد تا بار دیگر رجعتی به کلیدواژه «تیتراژ» داشته باشیم، مروری بر ماندگارترین و خاطره‌سازترین موسیقی‌های مربوط به برخی برنامه‌ها و آثار سینمایی و تلویزیونی است که برای بسیاری از مخاطبان دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرینی است و رجوع دوباره به آنها برای ما در هر شرایطی می‌تواند یک دنیا خاطره به همراه داشته باشد. خاطره‌بازی پس از آغاز و انتشار در نوروز ۱۴۰۰ و استقبال مخاطبان از آن، ما را بر آن داشت در قالب یک خاطره‌بازی هفتگی در روز‌های جمعه هر هفته، روح و ذهن‌مان را به آن بسپاریم و از معبر آن به سال‌هایی که حال‌مان بهتر از این روز‌های پردردسر بود، برویم.

 به سراغ موسیقی متن و تیتراژ سریال ماندگار «رعنا» به کارگردانی داود میرباقری و آهنگسازی شریف لطفی رفتیم که به سال ۱۳۶۹ از شبکه اول سیما در قالب یک سریال هشت قسمتی پیش روی مخاطبان قرار گرفت. مجموعه‌ای که به نوعی دومین سریال داود میرباقری بعد از سریال «گرگها» در مقام کارگردانی محسوب می‌شد و نشان داد که این کارگردان با تجربه و مخاطب شناس تلویزیون و سینما از همان ابتدا به موسیقی همواره به عنوان عنصری مهم، موثر و مولف برای جذب مخاطبان و ارایه محتوا نگاه می‌کند و در این چارچوب تلاش دارد تا از بهترین‌ها برای ساخت و طراحی موسیقی پروژه‌های خود استفاده کند.

سریال «رعنا» قصه بخشی از زندگی رعنا، دختر مردی به نام سنایی از صابون‌پز‌های قدیمی تهران است. پس از چندی دانایی که دبیر آموزش و پرورش است به خواستگاری رعنا آمده و با وجود مخالفت‌های منصور (برادر رعنا) با او ازدواج می‌کند. اما پس از گذشت مدتی دانایی به دلیل شرکت در فعالیت‌های سیاسی دستگیر و روانه زندان و کشته می‌شود. پس از سال‌ها پسر رعنا که به شدت در حال مبارزه با رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ است، در یک درگیری خیابانی مفقود می‌شود. رعنا و دخترش به دنبال یافتن او هستند که ماجرا‌هایی از گذشته دوباره زنده می‌شود.

گلچهره سجادیه در نقش رعنا، بهزاد فراهانی در نقش دایی منصور، سعید نیکپور در نقش جواد دانایی، رویا تیموریان در نقش تهمینه دانایی، رسول نجفیان در نقش پوریا، پرویز پرستویی در نقش رسول نجفی، فاطمه گودرزی در نقش مریم، حسین پناهی، مهری مهرنیا، فرخ لقا هوشمند، اسماعیل شنگله، محمد کاسبی، مهری ودادیان، بهمن زرین پور، علی اوسیوند، عیسی صفایی، عزیزالله هنرآموز و محمدتقی شریفی بازیگریان سریال «رعنا» بودند که بسیاری از آنها تاکنون همچنان در پروژه‌های داود میرباقری جزو بازیگران اصلی و ثابت محسوب می‌شوند و در آن دوران توانستند به واسطه حضور در این سریال موقعیت‌های خوبی را در عرصه تصویر به دست آورند.

جبار آذین منتقد چندی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون این مجموعه گفته بود: «رعنا» تجربه نمایشی جدیدی برای داود میرباقری و تلویزیون بود. این مجموعه برگرفته از فضای اجتماعی و سیاسی آن دوران ساخت شد. رعنا جزو کار‌های خوب و پرخاطره تلویزیون از یک کارگردان متبحر در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون سال‌های بعد کشور است. ساختار نمایشی خوب و شخصیت پردازی‌های اصولی، مقبول و دیالوگ‌های خوب از امتیاز‌های مجموعه «رعنا» بود و میرباقری را در تولید کار‌های تلویزیون توانا و خوش فکر نشان داد. این در حالی است که استفاده از بازیگران تئاتری و معرفی یک چهره مستعد که بعد‌ها در سینمای ایران به عنوان بازیگری قدرتمند و محترم شهرت یافت (رویا تیموریان) و بهره‌گیری از دکور‌های تلویزیونی حجیم و مناسب، متن خوب و بازی‌های روان از ویژگی‌های «رعنا» محسوب می‌شود. تمام امتیاز‌های هنری و فنی «رعنا» آن را اثری دیدنی ساخته بود تا مضامین خوب را واگویه کند و از عشق‌ها، رشادت‌ها، مبارزه‌ها، آرمان‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌ها بگوید و چه خوب هم در آن سال‌های کم رونقی تلویزیون اینها گفته شد و همین‌ها «رعنا» را با تجربه اندوزی‌هایش در اذهان به یادگار گذاشت.

اما یکی از ویژگی‌های مهم و موثر سریال تلویزیونی «رعنا» موسیقی تیتراژ و متن این مجموعه داستانی به آهنگسازی شریف لطفی بود که به دلیل طراحی یک تیتراژ متفاوت که در آن دوران بدعتی جدید به حساب می‌آمد توانست یکی از مولفه‌های مهم در ماندگاری آن تا به امروز به حساب آید. آن هنگام که ابتدا تصویر گلچهره سجادیه به عنوان بازیگر اول سریال روی یک تصویرگرافیکی شبیه به الواح تاریخی نمایان می‌شود و پس از آن عبارت «رعنا» در قالب لوگوتایپی متفاوت به نمایش در می‌آید. فضایی که موسیقی نقش مکمل را ایفا می‌کند و چارچوبی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد که دربرگیرنده حس و حال متفاوتی است.

موسیقی که به واسطه توجه لطفی به عنوان یک آهنگساز مولف و کهنه کار موسیقی کشورمان که سوابق آکادمیک او در عرصه موسیقی معرف تجربه بالای اوست، تلاش کرده تا ضمن توجه به مولفه‌های موسیقی ایرانی و ارایه درستی از آفرینش و خلاقیت در این نوع موسیقی با به کارگیری روش‌های نوین برای در خدمت محتوای اثر بودن، موسیقی تیتراژ متفاوت و خلاقانه‌ای را ارایه دهد. موسیقی که داود میرباقری همواره روی موسیقی به عنوان یکی از نقاط عطف و تاثیرگذار آثارش به آن توجه دارد و می‌کوشد تا در هر پروژه اش از این مولفه به درست‌ترین و علمی‌ترین شکل ممکن استفاده کند. آن چنان که اگر نیم نگاهی به کارنامه فعالیت‌های او داشته باشیم متوجه چنین رسالتی می‌شویم که اغلب موسیقی هایش توانسته اند تبدیل به ماندگارترین‌ها شوند.

طبیعتا در ساخت چنین موسیقی که بتواند دربرگیرنده مولفه‌های درست و اصولی از موسیقی متن باشد این نوازندگان هستند که بعد از آهنگسازی و ملودی پردازی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. مسیری که به واسطه حضور هنرمندانی، چون ابراهیم لطفی نوازنده ویولن، عباس ظهیرالدینی نوازنده ویولنسل، فرشید حفظی فرد نوازنده ابوا، شریف لطفی و حسین میرزایی نوازنده هورن، عبدالنقی افشارنیا نوازنده نی، مهرداد دلنوازی و شهریار فریوسفی نوازندگان تار، فریبا اسدی و محمود علیقلی آواز، محمود منتظم صدیقی نوازنده ساز‌های ضربی و تعدادی دیگر توانست موسیقی درست و اصولی را به گوش شنیداری مخاطبان ارایه دهد.

گرچه در رسانه‌ها مصاحبه چندانی از شریف لطفی درباره ساخت موسیقی سریال «رعنا» منتشر نشده است، اما این آهنگساز، نوازنده، پداگوژیست موسیقی و رهبر ارکستر که از او به عنوان بنیانگذار دانشکده موسیقی دانشگاه تهران هم یاد می‌شود، در برخی از گفتگو‌های رسانه‌ای خود درباره نحوه حضورش در آثار سینمایی و تلویزیونی به عنوان آهنگساز گفته بود: هروقت به من از سوی پروژه‌ای تصویری پیشنهاد آهنگسازی آن ارایه می‌شود، اول از دست اندرکاران پروژه می‌خواهم که بخش‌هایی از تصاویر فیلمبرداری شده خود ر ابه صورت نامنظم در اختیار من قرار دهند که ببینم نتایج محتوایی تصاویر در چه قالبی است و وقتی ببینم نتیجه عمل چیست و هم در کارگردانی و هم در بازیگری همه چیز در جایگاه خوبی قرار دارد کاملا خودم را در اختیار کارگردان می‌گذارم و هر آنچه را که لازم باشد انجام می‌دهم.

این آهنگساز که در ساخت آثارش همواره تلاش می‌کند تا هم نشینی اصولی بین موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک فراهم سازد، در یکی از گفتگو‌های رسانه‌ای اش توضیح داده بود: بالاترین تکیه گاه موسیقی ایرانی، دستگاه‌های موسیقی ایرانی برای روش مندی آفرینش در این گونه موسیقایی است که به اعتقاد من باید در کنار توجه به این مولفه‌ها به مواردی، چون منش و خصوصیت انسانی این موسیقی‌ها توجه کنیم. در این چارچوب من همواره تلاش می‌کنم تا هیچ وقت وارد مقوله سفارشی کار کردن نشوم، چون باید در ابتدای هر کاری خودم آن تفکر موجود در سریال یا فیلم سینمایی را دوست داشته باشم که اگر چنین نباشید هرگز چنین کاری را انجام نمی‌دهم.

همین نگاه ایده آل شریف لطفی است که همواره او را به عنوان آهنگسازی گزیده کار در سینما و تلویزیون کشورمان معرفی کرده و در مقام یکی از موثرترین و علمی‌ترین آهنگسازان کشورمان معرفی کرده است. مسیری که می‌توان در آهنگسازی فیلم‌های «مادیان» به کارگردانی علی ژکان، «سامان» به کارگردانی احمد نیک آذر، «کنار برکه ها» به کارگردانی یدالله نوعنصری، «دخترک کنار مرداب» به کارگردانی علی ژکان، «پرنده آهنین» به کارگردانی علی شاه حاتمی، «مسافران دره انار» به کارگردانی یدالله نوعنصری، «آهوی وحشی» به کارگردانی حمید خیرالدین، «دو همسفر» به کارگردانی اصغر هاشمی، «سکوت کوهستان» به کارگردانی یدالله نوعنصری، «عطر گل یاس» به کارگردانی بهمن زرین پور درک کرد.

چنین ساختاری در آهنگسازی آثار سینمایی و تلویزیونی مدت‌های زیادی است که در جریان تولیدات سینمایی و تلویزیونی کشورمان به واسطه عقب نشینی آهنگسازان پیشگام موسیقی کمتر دیده شده و فقط عده محدودی از هنرمندان هستند که تلاش می‌کنند در یک مسیر منطقی منطبق بر آموزه‌های دانشگاهی و تئوریک حوزه موسیقی به ویژه موسیقی دراماتیک حرکت کنند. فضایی که به نظر می‌آید می‌بایست از تجربیات شریف لطفی و هم نسلانش بیشتر از اینها استفاده کرد تا بتوانیم دوباره به دوران باشکوه موسیقی فیلم و تیتراژ دهه ۶۰ با همان امکانات ناچیز و محدود برگردیم.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مسعود فروتن؛ اولین کار رنگیِ تلویزیون را من کارگردانی کردم
  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • تلویزیون در تعطیلات آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • بادیگارد، طلا و مس با مصلحت در آخر هفته تلویزیون
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی